JavaScript seems to be disabled in your browser. För den bästa upplevelsen på vår webbplats, bör du aktivera Javascript i din webbläsare.
Ångerrätt & Retur
Ångerrätt & Öppet Köp
Som privatkonsument har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköplagen. Vi har utöver det 60 dagars öppet köp på alla våra produkter. För att nyttja ångerrätten behöver produkten vara tillbaka i godkänt skick, och alla tillbehör med produktförpackning ska vara med.
Produkten får inte vara synligt begagnad, om den mot förmodan skulle vara det så har vi rätt att göra en värdeminskning. Vanligtvis ligger den på cirka 10-20% beroende på hur det ser ut.
- Ångerrätten för privatpersoner gäller från den dagen du har mottagit produkten.
- För att öka tryggheten med ditt köp erbjuder vi även öppet köp i hela 60 dagar.
- Företag och enskilda firmor har ingen ångerrätt.
- Ångerrätten gäller enbart fysiska produkter och ingen programvara
- Har du aktiverat en mjukvara kan vi i vissa särskilda fall ta emot den, men vi rekommenderar att ni inte gör det om ni inte ska behålla produkten.
- Kontakta oss innan ett eventuellt returförfarande så hjälper vi dig med ditt ärende.
Garanti och Reklamation
Hos oss på Prylstaden har ni 1 års Garanti på alla era köp, samt 3 års lagstadgad reklamationsrätt.
- Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
- Konsumenten skall meddela om varan är felaktig inom skälig tid. Meddelande som lämnas inom 2 månader från när felet upptäcktes eller borde ha upptäckts räknas alltid falla inom skälig tid.
- Vi har 1 års fabriksgaranti på alla våra produkter. Om fel uppstår med er produkt kan ni kontakta oss namn, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om en vara har returnerats och det inte är fel som har uppstått som täcks av fabriksgarantin returnerar prylstaden varan till kunden på kundens bekostnad samt att Prylstaden kommer debitera denne på 249kr inklusive moms i felsökningsavgift. Kunden står även för returfrakten. Kunden ersätts för eventuella kostnader (returfrakt vid godkänd reklamation).
- Om skador har uppstått på försändelsen p.g.a. transportskada vill vi be kunden kontakta posten och oss snarast möjligt.
- Om kunden försöker laga en produkt på egen hand, eller utför avgörande ändringar på produkten/mjukvaran så upphör garantin omedelbart.
- Konsultera alltid med oss innan, så hjälper vi er gärna.
Våra fullständiga köpvillkor finner ni här.
Returadress:
Asgari of Sweden AB
Box 160
16126 Bromma